National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.01 seconds. 
Graphics Intro 64kB Using OpenGL
Milet, Tomáš ; Havel, Jiří (referee) ; Herout, Adam (advisor)
This thesis deals with the creation of the intro with limited size. This work describes methods for reducing the size of the final application. The main part describes methods for generating graphic content and methods for its animation. It deals with creation of textures and geometry. Another part is aimed on the physical simulation of particle and elastic systems.
Přenášení významu přes pohyb: pomocí handheld vs steadicam pro pohyblivý úhel pohledu v celovečerních filmech
Joseph, Abraham ; GAHUT, Michael (advisor) ; FUXJÄGER, Klaus (referee)
Tato diplomová práce se pokouší studovat dvě techniky používané při natáčení pohybujícího se úhlu pohledu ve filmech - kapesní kameru a Steadicam - k analýze toho, jak přispívají nebo zlepšují "realismus" ve filmu. K tomu dochází přezkoumáním stávající literatury o pohybu kamery a popsáním historie těchto dvou technik. Tato diplomová práce se také zabývá tím, jak byl pohybující úhel pohledu kinematograficky zachycován do dnešního dne. Na základě historického základu tato diplomová práce staví svůj teoretický předpoklad, mimořádně podpořený Andre Bazinovou teorií o filmovém realismu či filmy a představami o kinematografii, které uvedl Robert Bresson. Nakonec tato práce formuluje novou klasifikaci úhlu pohledu a perspektiv a analyzuje dva filmy (LászlóNemesův SonOfSaulaGusVanSantův Elephant) ,přičemžkaždý používá jednu z těchto technik natáčení pohybujícího se úhlu pohledu. Tímto způsobem se pokouší o pochopení, která z těchto technik pohybu kamery je nejblíže k dosažení "realismu" a představě kinematografie, jak je šíří Bresson.
Camera movement
Mach, Adam ; BRABEC, Jaroslav (advisor) ; MAREK, Diviš (referee)
This bachelor thesis deals with the camera movement. The first part provides basic information about camera movement and its properties. It divides camera movements in terms of function and technology. It defines the differences between the static and the dynamic camera and deals with the camera's motion and long shot relationship. The second part consists from few examples of the use of camera movement in specific film segments. These examples are accompanied by a description of the camera's motion, timeline, and pictures representing a certain part of the shot for better illustration.
Camera movement as the method of expression.
Křen, Jakub ; SMUTNÝ, Vladimír (advisor) ; KOBLOVSKÝ, Petr (referee)
Camera movement in film history. From the technical and artistic point of view.
Graphics Intro 64kB Using OpenGL
Milet, Tomáš ; Havel, Jiří (referee) ; Herout, Adam (advisor)
This thesis deals with the creation of the intro with limited size. This work describes methods for reducing the size of the final application. The main part describes methods for generating graphic content and methods for its animation. It deals with creation of textures and geometry. Another part is aimed on the physical simulation of particle and elastic systems.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.